Пошук

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування «Детальний план території земельної ділянки в с. Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради»

Дата: 22.02.2023 13:49
Кількість переглядів: 152

Відповідно до статті 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, яка включається до звіту про стратегічну екологічну оцінку (далі – СЕО), та необхідності здійснення СЕО замовник подає заяву про визначення обсягу СЕО до місцевих органів управління. Визначення обсягу СЕО, дозволяє сфокусувати звіт на важливих питаннях охорони довкілля, у тому числі для здоров’я населення, для громадськості та зацікавлених сторін.

Враховуючи вище вказане, надаємо на розгляд заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування «Детальний план території земельної ділянки (кадастровий номер 5324087700:00:010:0018) площею 2,5751га в с. Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради».

  1. Замовник.

Виконавчий комітет Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області

Адреса: 38750, Полтавська область, Полтавський район, с. Щербані, вул. Центральна, буд. 2

Виконавець – ФОП Колісник П.М.

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Проєкт містобудівної документації – «Детальний план території земельної ділянки (кадастровий номер 5324087700:00:010:0018) площею 2,5751га в с.Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради» розроблено відповідно до рішення позачергової тридцять другої сесії Щербанівської сільської ради восьмого скликання від 25 січня 2023 року «Про розробку детального плану». Детальний план території розроблено ФОП Колісник П.М. на замовлення виконавчого комітету Щербанівської сільської ради.

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, що визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування організації інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою території проєктування, захисту території  від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього  природного середовища, охорони та збереження  нерухомих об’єктів  культурної спадщини та пам’яток археології (в разі наявності).

Проєктом містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки (кадастровий номер 5324087700:00:010:0018) площею 2,5751га в с.Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради» вирішуються основні принципові питання планування земельної ділянки, на якій передбачається розмістити об’єкт торгівельно-складського призначення, а саме -  торгово-офісно-складський комплекс. Територія проектування на виконання вимог ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації місцевого рівня» та з урахуванням генерального плану с. Щербані Полтавського району Полтавської області в межах кварталу, обмеженого вулицями Ореста Левицького, Віктора Андрієвського, Щербанівський шлях та Виробничою в с. Щербані. Відповідно до плану зонування с. Щербані територія проектування розміщена в зоні ТР-1 (зона транспортної інфраструктури), де передбачені генеральним планом об’єкти громадської та нежитлової забудови.

Метою розробки зазначеної містобудівної документації є наміри уточнити та визначити:

  • містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок;
  • функціональне призначення та параметри забудови земельних ділянок.

У детальному плані враховуються інвестиційні наміри будівництва для відповідної території, визначається етап будівництва на наступні 5 років (з терміну затвердження).

Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується шляхом їх розміщення на веб-сайті відповідної сільської ради та/або місцевих друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному місці в приміщенні органу виконавчої влади, в обсязі, що не суперечить вимогам воєнного часу з урахуванням Указів Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 та «Про продовження строку дії воєнного стану Україні» №133/2022 від 14.03.2022, №259/2022 від 18.04..2022, №342/2022 від 17.05.2022.

При розробці детального плану території враховуються:

- «Схема планування території Полтавської області», розроблена Українським державним науково-дослідним інститутом проєктування міст «Діпромісто» у 2012 році (затверджена шістнадцятою сесією Полтавської обласної ради шостого скликання від 23.05.2013);

- «Генеральний план з планом зонування с. Щербані Полтавського району Полтавської області», розроблені ФОП Педан С.В.;

  • інформація земельного  кадастру.

 

  1. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території, щодо якої здійснюється проєктування.

Проєктом детального планування дана оцінка існуючого стану території, що розглядається, та передбачені: основні принципи планування та забудови території, її функціональне використання, інженерне забезпечення, організація транспортного та пішохідного руху, зокрема шлях руху технологічного та пожежного транспорту для забезпечення виконання технологічних процесів, розміщення місць паркування транспортних засобів працівників підприємства та вантажного транспорту, а також комплексний благоустрій території проєктування на виконання вимог ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації місцевого рівня».

Територія проєктування, для якої розробляється Детальний план, знаходиться в с. Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.

Територія проєктування - це одинадцять сформованих земельних ділянок приватної власності загальною площею 8,7781 із кадастровими номерами та цільовим призначенням:

  • 5324087700:00:010:0017-01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
  • 5324087700:00:010:0018-01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
  • 5324087700:00:010:0010-01.01 Для ведення особистого селянського господарства;
  • 5324087700:00:010:0011-01.01 Для ведення особистого селянського господарства;
  • 5324087700:00:010:0007-12.04 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства;
  • 5324087700:00:010:0009-01.01 Для ведення особистого селянського господарства;
  • 5324087700:00:010:0016-03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;
  • 5324087700:00:010:0015-03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;
  • 5324087700:00:010:0014-03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;
  • 5324087700:00:010:0013-03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі;
  • 5324087700:00:010:0012-03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.

Земельні ділянки, які розглядаються Детальним планом, межують:

  • зі сходу, заходу, півночі та півдня – територія транспортної інфраструктури.

Територія детального планування має сприятливі умови для будівництва. Рельєф спокійний з пониженням на північний схід. На даний час всі ділянки, окрім ділянки з кадастровим номером 5324087700:00:010:0007, вільні від забудови. На земельній ділянці (5324087700:00:010:0007) розташовані  будівлі та споруди для функціонування приватного підприємства, що займається вантажним автомобільним транспортом.

По території ділянок пролягають інженерні мережі: повітряна лінія електропередач 110 кВТ; кабельні лінії електропередач низької та високої напруги; мережа господарсько-питного водопостачання та газопровід низького тиску.

Незабудована земельна ділянка на даний час використовується як рілля. Цінні зелені насадження в межах території проєктування відсутні.

Даних щодо радіоактивного забруднення території проєктування немає. Видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку на території проєктування немає. Хімічно небезпечних об’єктів немає. Несприятливі гідрометеорологічні явища (паводки, провали, зсуви) - відсутні.

На півночі від території розроблення Детального плану, знаходяться діючі підприємства V класу шкідливості та електропідстанція.

Найближчі житлові будинки с. Щербані розташовані, орієнтовно, на відстані 137,5м, межа м. Полтава – 20,5 м від території проєктування.

Поряд із територією проєктування проходить автошлях О-1719282 «Полтава ‒ Великий Тростянець». Ділянка проєктування знаходиться від автомобільного шляху міжнародного значення орієнтовно на відстані 0,5км.

Проєктними рішеннями розроблення детального плану, з урахуванням містобудівного розрахунку та побажань власників земельних ділянок, пропонується на земельній ділянці приватної власності площею 2,5751 та цільовим призначенням 01.01 з кадастровим номером 5324087700:00:010:0018 розмістити торгово-офісно-складський комплекс для зберігання та реалізації лікарських препаратів, а саме: торгово-офісно-складське приміщення з захисною спорудою цивільного захисту (цивільної оборони) подвійного призначення (ПРУ).

На земельній ділянці приватної власності площею 2,4903 та цільовим призначенням 01.01 з кадастровим номером 5324087700:00:010:0017 розмістити об’єкти гаражного будівництва, складського та торгівельного призначення.

Розміщення зазначених об’єктів на даних земельних ділянках відповідають вимогам містобудівної документації місцевого рівня з урахуванням Класифікатора видів функціонального призначення територій та їх співвідношення з видами цільового призначення земельних ділянок зі змінами, внесеними Постановою кабінету Міністрів України №821 від 28.07.2021.

На інших земельних ділянках проєктом Детального планування не передбачені проєктні об’єкти.

Проєкт детального планування території розроблений з урахуванням прогресивних технологій, ефективного використання території, чіткого функціонального зонування, вантажних і пішохідних потоків, створення нормальних умов для роботи та експлуатації складських комплексів.

Об’єкт проєктування – торгово-офісно-складський комплекс згідно додатку № 6 ДСП № 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» відноситься до промтоварних та продовольчих торгово-розподільних складів з розміром нормативної санітарно-захисної зони – 50 м (V клас небезпеки). Межа СЗЗ встановлюється безпосередньо від джерел забруднення атмосфери організованими або неорганізованими викидами.

Проєктними рішеннями розроблення детального плану для руху технологічного вантажного транспорту, легкового транспорту та спецтранспорту (пожежних машин), передбачено бетонне, армоване сіткою, покриття. Вимощення навколо будівель та споруд, покриття майданчика для сміттєвих баків – бетонне. Покриття тротуарів та майданчику відпочинку із фігурної дрібно розмірної плитки.

Цінні зелені насадження в межах території проєктування відсутні. Проєктними рішеннями пропонується визначити території зелених насаджень спецпризначення в межах санітарно-захисних зон підприємств на виконання нормативних вимог.

Територія підприємства, що упорядкована, вільна від забудови та дорожнього покриття, озеленюється шляхом посіву газонних багаторічних трав.

Для проєктної забудови підприємства передбачено прокладання мережі відокремленого протипожежного водопроводу з пожежними гідрантами та самопливної комунальної каналізації з очищенням стоків в проєктному двокамерному септику. Проєктна мережа дощової каналізації направлена до проєктної локальної станції очищення поверхневих вод.

Стічні води побутової каналізації самопливною каналізаційною мережею (Кк) відводяться на локальну очисну споруду – септик у складі установки повного біологічного очищення із застосуванням фільтруючих споруд (фільтруючих касет). Розрахункові витрати господарсько-побутової каналізації, в залежності від кількості працюючих та встановлених санітарних приладів, будуть точніше розраховані на подальших стадіях проєктування у відповідності з ДБН В.2.5.64:2012.

Дощові стоки забираються дренажними колодязями, дощоприймачами і закритою проєктною мережею дощової каналізації (Кп) відводяться на локальну станцію очищення поверхневих вод.

Подальші рішення щодо влаштування вертикального планування та засобів очищення поверхневих вод може бути уточнено на подальших стадіях проєктування (стадія «П»,«Р»).

В межах території детального планування не передбачені об’єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Розроблення містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки (кадастровий номер 5324087700:00:010:0018) площею 2,5751га в с. Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради» і подальшої її реалізації, сприятиме розвитку економіки села, що в свою чергу призведе до створення додаткових робочих місць, покращення благополуччя і забезпечення захисту населення.

 

4) Ймовірні наслідки:

Ймовірні наслідки діяльностів проєкті детального плану території враховано вимоги Конституції України; Земельного Кодексу України; Закону України «Про енергозбереження»; Закону України «Про основи містобудування»; Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; ДБН Б.1.1-14:2012 Державні будівельні норми України. «Склад та зміст детального плану території»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; Правила охорони електричних мереж, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №209 від 04.03.1997; ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації»; ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» тощо.

 

а) Для довкілля, у тому числі для населення.

Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:

– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, розрахункові та фактично заміряні приземні концентрації яких не повинні перевищувати значення гранично допустимих концентрацій (ГДК), та пересувних джерел забруднення, а саме викиди  автомобільного транспорту та технологічного транспорту, передбаченого для процесу будівництва та експлуатації об’єктів;

нове будівництво не спричинить змін сформованих в даній місцевості геологічних та структурно-технологічних властивостей масивів порід, що може призвести до деформації земної поверхні. Планування ділянки та розміщення проїздів передбачено таким чином, аби максимально вписатися в оточуючий рельєф і при цьому використати вільну від забудови територію для озеленення та благоустрою;

  • в період будівництва запроєктованих об’єктів та у процесі їх експлуатації вплив на водне середовище відсутній.

– на соціальне середовище – позитивний, оскільки передбачено створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури району.

 

б) Для територій з природоохоронним статусом.

Об’єкти природно-заповідного фонду на території проєктування відсутні, отже вплив не передбачається.

 

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонний плив відсутній.

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.

Придатність до забудови на стадії розробки Детального плану території визначається  виходячи з найбільш  раціонального її використання, ефективного розміщення всіх основних елементів  об’єктів і їх структури, організації вертикального планування, створення чітких транспортних зв’язків,  можливості розвитку завдяки резервуванню території, максимальному збереженню середовища існування людини.

Даним детальним планом на розрахунковий період передбачається забудова торгівельно-складськими будівлями. Вільна від будівель, споруд та мощення частина земельної ділянки використовується для озеленення та благоустрою.

На планування проєктної території впливатимуть інженерно-економічні аспекти її освоєння під забудову та ряд природних умов: геоморфологічні (форма рельєфу, крутизна схилів), геологічні (будова і склад залягаючих порід, їх несуча спроможність), гідрогеологічні (фізико-хімічний склад і рівень ґрунтових вод).

При розробці  детального плану  проєктної території  основними нормативними документами є: Державні будівельні норми – ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», Санітарні правила № 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів».

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення СЕО передбачається розглянути «Нульовий сценарій» (без впровадження проектних змін) та інші альтернативні рішення планування території.

 

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Перевірка матеріалів Детального плану території, розділу «Заходи з охорони навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів», на відповідність діючим нормативно-правовим документам у цій галузі. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Обсяг досліджень про необхідність здійснення процедури СЕО передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля (в разі наявності).

 

7) Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

З метою дотримання стану навколишнього середовища на належному рівні, який вимагають чинні нормативні акти, документацією передбачається ряд планувальних та інженерних заходів до яких відносяться:

1. Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:

- проведення забудови згідно нормативних вимог з наміченою містобудівною документацією та функціональним зонуванням;

- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття проїздів;

- застосування сучасного технологічного обладнання.

2. Заходи, що поліпшують стан повітряного басейну:

- озеленення та впорядкування зелених насаджень.

- влаштування зелених насаджень спеціального загального користування (трав’яний газон) в межах ділянки проєктування та поза її межами в місцях, де це можливо.

3. Заходи, що покращують стан підземного водного басейну:

- застосування мережі господарсько-питного водопроводу;

- санітарне очищення — облаштування майданчиків контейнерів для збирання відходів.

Проєктними рішеннями розроблення містобудівної документації «Детальний план території земельної ділянки (кадастровий номер 5324087700:00:010:0018) площею 2,5751га в с. Щербані в адміністративних межах Щербанівської сільської ради» не передбачається організація планової діяльності, яка б спричинила негативні наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни та біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів тощо.

У випадку виявлення при проведенні робіт археологічних об’єктів необхідно зупинити роботи та повідомити про це органи охорони пам’ятників.

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні еко енергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

 

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» у разі необхідності проведення повномасштабної процедури СЕО.

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання.

Пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області 38750, Полтавська область, Полтавського район, с. Щербані, вул. Центральна,2  протягом 15 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті сільської ради https://sherbanivska-gromada.gov.ua/.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь